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Magical Sing Along

1 Apr Fr 19:30

Tonbandgerät

"Pixel Lametta"-Tour
2 Apr Sa 20:00

Stefanie Heinzmann

Labyrinth Live
5 Apr Di 20:00

Mr. Hurley & Die Pulveraffen

+ special guests Seemannsgrab Tour
16 Apr Sa 20:00

Orla Gartland

19 Apr Di 20:00

AVEC

22 Apr Fr 20:00

Dadi Freyr

23 Apr Sa 20:00

Teenage Fanclub

28 Apr Do 20:00

Jonathan Zelter

29 Apr Fr 20:00

Magical Sing Along

Fr 1 Apr 19:30 Einlass 18:30
Tickets Örtlicher Veranstalter Tickets auch an allen bekannten Vorverkaufsstellen verfügbar

Frankfurt, 03. November 2020. Bei den schönsten Kindheits-Hits stillhalten? UNMÖGLICH! Zusammen mit einer (natürlich echten) Prinzessin und einem (natürlich ebenso echten) Prinzen singt sich das Publikum durch die schönsten Kindheits-Hits aller Zeiten – Der MAGICAL SING ALONG ist ab März 2021 zum ersten Mal auf großer Tour durch Deutschland und Österreich. Von ARIELLE, DIE SCHÖNE UND DAS BIEST, DER KÖNIG DER LÖWEN und ALADDIN über POCAHONTAS und SHREK bis hin zur einzigartigen EISKÖNIGIN ist alles dabei. Für alle mit leichten Text-Erinnerungs-Schwierigkeiten wird der Text natürlich eingeblendet.

Die Show-Innovation zum ersten Mal in Deutschland

Es war einmal vor ganz langer Zeit als ein Prinz eine Prinzessin in einem frei erfundenen und natürlich sehr weit entfernten Königreich erobern wollte. Doch die Prinzessin hatte eigentlich gar keine Lust auf Prince Charming…Trotzdem reißen sich beide – nur für ihr Publikum und für one night only -zusammen! Sie haben nämlich eine ganz besondere Aufgabe: Ihr Publikum einen Abend lang durch die schönsten Melodien ihrer Kindheit zu führen. Mitsingen ist Pflicht! Und ob die beiden dann nach so viel Romantik & Kitsch am Ende zusammenkommen – das ist natürlich ganz ungewiss…

Tickets, Termine und weitere Informationen finden Sie auf https://magicalsingalong.de Weiteres Presse- und Bildmaterial finden Sie online unter https://showslot.com/page/presse

Pressekontakt:

Carina Herbstritt
E-Mail: carina.herbstritt@showslot.com

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– Die Entertainment-Revolution aus Frankfurt ShowSlot und ihre Marken offMUSICAL, SCARY MARY und 25CONCERTS stehen für ein facettenreiches Programm

und höchste Showqualität. Ob Musical, Konzerte oder Theater-Shows – Wir garantieren Erlebnisse, die in Erinnerung bleiben.

Mit einem leidenschaftlichen Team, Show-Innovationen wie ZOMBIE INFERNO – INTERACTIVE THEATRE, MAGICAL SING ALONG, BROADWAY NIGHTS oder MUSICAL REVOLUTION sowie Deutschlandpremieren großer Broadway-Hits wie GREEN DAYS AMERICAN IDIOT oder MEMPHIS setzt ShowSlot schon jetzt neue Maßstäbe für das moderne Live-Entertainment in Deutschland.

Mehr Informationen unter www.showslot.com

Tonbandgerät

"Pixel Lametta"-Tour
Sa 2 Apr 20:00 Einlass 19:00
Örtlicher Veranstalter Tickets auch an allen bekannten Vorverkaufsstellen verfügbar

Nach einem erfolgreichen letzten Jahr, inklusive erstem eigenen Open Air Konzert vor 3000 Leuten und großer Akustik-Tour, war eigentlich schon alles für 2020 geplant: Studio, Festivalsommer, neues Album, Tour und dann kam alles anders. Doch wenn die Band Tonbandgerät eins kann, dann ist es im Moment zu leben und so wurden kurzerhand alle Pläne über Bord geworfen und nochmal neu gedacht. Schnell wurde den vier Hamburgern klar: Wir können grad nicht zusammen ins Studio gehen, wir können keine Konzerte spielen, aber wir können das Beste daraus machen.

Und irgendwo zwischen Skype und WhatsApp entstand ein Plan, der so verrückt klang, dass er nur gut sein konnte: Wir verschieben das Album, wir sagen alles ab und nehmen eine EP auf. Nicht im Studio, nicht zusammen, sondern jeder für sich zuhause mit seinem Laptop. Die Idee der Pixel Lametta EP war geboren, fehlte nur noch jemand, der die Fäden zusammenführen würde. Dieser jemand wurde der Berliner Produzent Elmar Weyland, den die Band vorher noch nie persönlich getroffen hatte, sondern über Skype von dem Plan überzeugen konnte. Komplettes Neuland für alle. Ausgang ungewiss. Herausforderung angenommen.

In unzähligen Videomeetings erarbeiteten Band und Produzent eine Vision und ein Konzept für diese EP und in sozialer Distanz entstand ein digitales Gemeinschaftsprojekt mit vier Songs.

Und ja, wie klingt das digitale Tonbandgerät 2020? Überraschend homogen. Als läge bei den Aufnahmen zwischen ihnen keine Kilometer an Glasfaserkabeln, sondern nur eine Regiescheibe in der Studiowand. Und auch die Auswahl der vier Songs erinnern nicht an introvertierten Bedroom Pop, sondern macht Lust die Indiepop Band mal wieder auf einem Festival zu sehen und sich tanzend in den Armen zu liegen.

Bacardi Breezer erinnert an alte Pop Punk Hymnen und besingt in bester American Pie Manier die Teenage Angst vorm Nokia 3310, mit Partners in Crime setzt Tonbandgerät der Freundschaft ein Denkmal mit einem Refrain, der an Coldplay-hafte Größe erinnert und in Alle deine Lügen schafft die Band es, dass man einfach nur Tanzen will, obwohl es textlich ziemlich zur Sache geht. Eine große Überraschung hält die Pixel Lametta EP bei der Single „Nenn es nicht Liebe“ bereit: Als Feature Gast konnte Tonbandgerät Stefanie Heinzmann gewinnen, die so perfekt in diesen Song passt und mit Ole Spechts Stimme harmoniert, dass einem fast nicht auffällt, dass es ihr erster Song ist, den sie auf Deutsch singt.

Und was kommt danach? 2022 würden Tonbandgerät gern wieder so richtig live spielen, hoffen auf einen sonnigen Festivalsommer und haben schon viele Ideen für neue Songs. Vielleicht wird daraus ein Album. Zu fünft in einem Raum. In der analogen Welt.

Stefanie Heinzmann

Labyrinth Live
Di 5 Apr 20:00 Einlass 19:00
Tickets (eventim) Tickets (ab 20.04.21) Facebook Event Website Tickets auch an allen bekannten Vorverkaufsstellen verfügbar

Was geschieht, wenn all der Erfolg und das Materielle wegbrechen? Wenn wir Status und Social-Media-Dasein abstreifen? Sind wir dann noch liebenswert? Auf ihrer neuen Single „Would You Still Love Me ‟ lässt sich Popsängerin Stefanie Heinzmann auf dieses Gedankenexperiment ein. Ihre kritischen Fragen werden begleitet von einem zuversichtlichen Sound, der lässige 80er-Disco-Vibes mit hochgradig zeitgemäßem Clubsound verquickt. Denn gerade in Zeiten, in denen nichts sicher scheint, ist es der Musikerin umso wichtiger, sich optimistisch auf das Wesentliche zu fokussieren. „Wer hätte vor anderthalb Jahren gedacht, dass eine Pandemie unsere Welt so extrem verändert. Aber: Ich atme, ich laufe, ich esse, ich habe mein Herz und meine Sprache.“ Ihr kommendes Album „Labyrinth“ ist getragen von diesem Grundvertrauen. Ein druckvolles Statement für mehr Empathie und Eigenverantwortung, dasin „Would You Still Love Me“ klug und euphorisch anklingt.

Mr. Hurley & Die Pulveraffen

+ special guests Seemannsgrab Tour
Sa 16 Apr 20:00 Einlass 19:00
Tickets Örtlicher Veranstalter Tickets auch an allen bekannten Vorverkaufsstellen verfügbar

Mr. Hurley & die Pulveraffen – Seemannsgrab Tour 2022

Raus aus dem Lockdown, rein ins SEEMANNSGRAB!

Schon viel zu lange wehen die Quarantäneflaggen an den Masten, viel zu lange liegen wir im Hafen, viel zu lange bleiben die Kehlen still und trocken. Wir haben in der ganzen Zeit aber nicht gefaulenzt (das haben wir versucht, aber der Captain hat uns erwischt), sondern mit SEEMANNSGRAB an einer nagelneuen Platte und Show für euch gearbeitet, und wir können gar nicht abwarten, sie raus in die Hafenschenken zu tragen! Also schwingt euch endlich wieder an Deck und lasst mit uns zwei Jahre aufgestaute Feierwut raus – mit Aggroshanties, Piratenfolk und Grog’n’Roll!

Orla Gartland

Di 19 Apr 20:00 Einlass 19:00
Tickets (VVK ab 17.09.21) Örtlicher Veranstalter Tickets auch an allen bekannten Vorverkaufsstellen verfügbar

In a world where we’re taught to aspire to unattainable levels of perfection, Orla Gartland’sunfiltered honesty is a breath of fresh air. Balancing normal insecurities and aself-deprecating wit with impressive levels of self-reliance and steely determination, theDublin-born, London-based singer-songwriter/producer has never pretended to be anythingother than a work in progress, and – from 2015 EP ​Lonely People ​to forthcoming debutalbum ​Woman On The Internet ​- has always used her music as a vehicle for self-discovery.As that understanding deepens so too does the connection she continues to forge with fans,resulting in over 55 million streams and more than 750,000 monthly Spotify listeners to date.Though raised by music lovers, Gartland was the first in her family to play an instrument,taking up the violin aged 4 and learning traditional Irish folk music by ear. Obsessed withpunk-inspired pop acts like Avril Lavigne, she taught herself guitar from the age of 11, andby 14 she was uploading original material to YouTube, her folky-sound influenced bysinger-songwriters like Laura Marling, Joni Mitchell, Kate Bush, Fiona Apple and ReginaSpektor. “Because I was way too young to play open mic shows, [sharing videos] became avaluable way to get feedback on my songwriting,” she explains, speaking from her homestudio in West London.At the age 17, Gartland self-released her debut single, ‘Devil On My Shoulders’, which wenton to chart on iTunes. But it was her decision to leave Ireland two years later that was toprove pivotal in furthering her musical career. Deferring a place to study songwriting atDublin’s BIMM Institute, she relocated to London to immerse herself in the industry, a moveshe describes as being inspired equal parts by “blind confidence, faith in the universe, andencouragement from the small audience I did have online.”In London, Gartland quickly found herself part of a tight-knit community of like-mindedmusicians including Dodie, for whom she plays guitar as part of her touring band. Havinginitially adopted a DIY approach out of necessity, Gartland has maintained that creativeindependence through choice, with subsequent EPs ​Why Am I Like This ​(2019) and 2020’sacclaimed ​Freckle Season ​both self-released, and the latter finding her fine tuning herproduction skills.“I realised one day that all my favourite artists have had a heavy hand in the production oftheir songs. So for ​Freckle Season ​I​​thought, ‘How can I make this the most jam-packed,concentrated version of me?’ And the answer was simple – I needed to be involved in everypart of the process. It was like the more of a control freak I became, the more rewarding itwas and the more proud I was of the music. I became obsessed with every guitar tone,every drum sample, every effect on my vocal – I dialled in every detail of the songs and it feltamazing not to have to rely on anyone else to record them. I had spent years searching formy dream producer only to realise I could grow into that role myself. Making ​Freckle Seasonreally informed how I wanted to make the album.“Written during the first lockdown of 2020 at her studio in Acton, and recorded in October atDevon’s Middle Farm Studios with assistance from co-producer Tom Stafford and Gartland’sown two-piece touring band, ​Woman On The Internet ​represents a huge step forward for the25-year-old. Today she cites Haim, Phoebe Bridgers and ​Strange Mercy​-era St. Vincent as being particularly influential reference points, but the results are utterly unique, findingGartland moving between alt-rock, punk, folk and synth-flecked pop, with a successionof​​inventive arrangements and insightful observations.Where ​Freckle Season ​charted the collapse of a long-term relationship, ​Woman On TheInternet ​finds Gartland deliberately putting herself front and centre in all lyrical content. “Itwas good to get that out of my system,” she laughs of ​Freckle Season ​today, “Because Idon’t owe that boy a whole album.”“When I was a few songs into writing the album it became clear that ​Woman On The Internetis about the chaos of my 20s,” she expands. “It’s a different chaos to your late teens, such adifferent brand of angst. I feel so much more settled and sure of myself now than I was whenI was 18 or 19 but I’m still just half the person I’m going to be and to capture that becamereally important.“As Gartland explains, the album title references a nebulous, self-help-type figure. “She’s acaricature; a nameless, faceless figure telling me to eat better or buy some specific hairproduct; when I feel low I’m so vulnerable to questionable advice. The woman appears inthese songs as someone I look to for guidance when it feels like no one in my real life canhelp, when I’m truly lost. A lot of this album is about learning to really own that lostness.“The tone is set on album opener ‘Things That I’ve Learned’, which sees Gartland impartinghard-won wisdom over complex, clipped percussion, staccato guitars and close vocalharmonies including, “Take up all the space even the when you think you don’t deserve it,”and “Say what’s on your mind, every single time, don’t regret it.” Despite its seeminglydamning title, ‘You’re Not Special, Babe’ is about taking comfort in the universality ofself-doubt, and sets its self-deprecating musings to euphoric, synth-flecked indie-pop.WIth its dramatic dynamics and reverb-drenched guitars, ‘Pretending’ uses the setting of aparty as an arena for exploring identity and feelings of isolation, laying bare Gartland’s owntendency to become a “shapeshifting, people-pleaser”. A friend’s rage threatens to bubbleover during the breakneck punk of ‘Zombie’, and ‘More Like You’ frankly discussesGartland’s own struggles with feelings of inferiority. Throughout, Gartland reinforces theimportance of acknowledging these emotions, rather than repressing them and subsequentlyregressing into an even darker place.As she explains, this commitment to honesty stems not just from self-discovery but from adesire for genuine connection. “I’d love for people to come away understanding me more,but also it doesn’t have to be all about me. Even if it’s the odd lyric here and there, I’d love itif people felt more understood just by listening to the album.” And, ironically, it’s precisely byembracing and laying bare these imperfections that Gartland has created her mostcompelling work to date.

AVEC

Fr 22 Apr 20:00 Einlass 19:00
Örtlicher Veranstalter Tickets auch an allen bekannten Vorverkaufsstellen verfügbar

AVEC Live 2021/2022

Flux FM präsentiert: Etwas über ein Jahr ist es her, seit Covid-19 den Live-Shows den Riegel vorgeschoben hat und man seine Lieblingsacts hautnah und unter vielen Gleichgesinnten erleben konnte. Konzerte? Man erinnert sich dunkel. Mehr als 2 Personen aus 2 Haushalten? Klingt irgendwie verrückt. Doch die jüngsten Entwicklungen rund um die Impfung geben Grund zur Hoffnung, dass diese tristen Zeiten wohl bald vorbei sind. Und mit den neu fixierten Tourterminen ist auch die Euphorie der österreichischen Newcomerin AVEC groß, die nichts lieber tut, als auf der Bühne zu stehen.

 

Ihre Fans, die sie wegen der ehrlichen Texte und den eingängigen Melodien schätzen, können es mit Sicherheit kaum erwarten. Und bei insgesamt 18 Tourstops in Österreich und Deutschland 2021/2022 haben sie nun endlich wieder Gelegenheit, das gesangliche Ausnahmetalent live auf der Bühne zu erleben. Mit im Gepäck natürlich auch ihre vor kurzem veröffentlichte Single „I Don’t Pray“, die inzwischen fast 1 Million Streams erreicht hat und so an ihre bisherigen Erfolge anschließt.

 

Dabei sprechen nicht nur 700k monatliche Hörer und über 60 Mio Plays auf Spotify eine deutliche Sprache: Ihr Single „Under Water“ hält mittlerweile in Österreich Goldstatus. 2019 nahm sie nach mehreren Nominierungen endlich auch ihren ersten Amadeus-Award in der Kategorie Alternative, den Music Moves Europe Talent Award (Singer/Songwriter) und den Hubert von Goisern Kulturpreis mit nachhause.

 

Für die treuen Bewunderer AVECs, die schon im Besitz von Tickets für die verschobenen Österreich-Konzerte sind, ändert sich nichts. Diese gelten weiterhin für die Ersatztermine mit folgenden Ausnahmen:

▷ In Linz behalten die gekauften Karten ihre Gültigkeit für den ersten Stop im Sommer 2021. Genaue Infos zum schon bald beginnenden VVK folgen in Kürze. 2022 folgt eine zusätzliche Show.

▷ Vorchdorf fungiert als Ersatz für den Auftritt im Gmundner Stadttheater – auch hier bleiben die Tickets gültig und der VVK startet in Kürze.

▷ An einem neuen Live-Date für die Show in Kufstein wird bereits gearbeitet. Infos folgen.

LKMTV, FKP Scorpio & Arcadia Live  present:

 

AVEC Live 2021 / 2022

Dadi Freyr

Sa 23 Apr 20:00 Einlass 19:00
Tickets Örtlicher Veranstalter Tickets auch an allen bekannten Vorverkaufsstellen verfügbar

Hinweis: Dies ist der Nachholtermin für das Konzert vom 02.06.2021 (ursprünglich 27.11.2020 im Musik & Frieden). Alle bereits gekauften Karten behalten hierbei ihre Gültigkeit!

 

Daði Freyr, the breakout star of last year’s Eurovision, is back – with an irresistible new song, another TikTok-ready dance routine and even more madcap ideas to get audiences behind the world’s biggest song contest and bring the trophy home to Iceland for the first time.

10 Years is as catchy as its predecessor Think About Things, a global, celebrity-backed smash streamed more than 100 million times worldwide, reaching almost 1 billion people via international radio airwaves as it climbed to #1 global Shazam Discovery chart, and was certified silver in Britain, despite 2020’s contest being cancelled.

Introduced by strings, set to slinky synths, funky bass and bright drums, led by Daði’s distinctive vocals and featuring a very special, 1000-voice choir, 10 Years treads a seductive tightrope between credible and camp. From the moment it leaked online days ahead of its debut on Icelandic TV in mid-March, it became the bookies’ favourite to win in Rotterdam in May.

Not since Lordi and his monster mask 15 years ago has a Eurovision entry captured the public’s imagination like Daði and Gagnamagnið, the keytar-wielding, jumper-wearing, pixel-loving band of family and friends assembled solely for the contest. Never has an act come up with a concept as clever or inclusive or used technology as inventively to bring fans of all ages on board.

“Eurovision for me is about so much more than a great song,” says Daði. “With 10 Years, I visualised the video before I wrote the song. I knew how the performance would look before it was finished and where we’d do the dance routine. I’ve spent the last few years of my life creating a Gagnamagnið world, of which the song is just one part.”

From the artwork, outfits, DIY keytars and mandatory wind machine to TikTok challenges, an Instagram filter that last year let fans put their own face on a dancing Daði, Gagnamagnið’s wacky world has helped make Eurovision hip as much as Will Ferrell’s much-lauded Eurovision movie.

For 2021, Daði has even more ambitious plans. There will be a beer from his favourite brewery, action figures, video games and a hologram. All have been conceived and co-created by Daði, some with help from fans sourced on social media.

“We found people via Instagram to work on one of the video games I designed,” he says. “One is in Italy, another in Brazil, someone in South Africa and a guy in Iceland. The hologram I’ve wanted to do for a long time. By April, you’ll be able to have 3D me performing in your living room.”

Everyone is welcome into Gagnamagnið’s world. In January, Daði took to Twitter to invite fans to be part of the choir on 10 Years. Around 1000 people from all over the globe took up the offer and every single one features on the song.

“In fact we have 2000 voices in the choir because some people sent in multiple parts,” says Daði. “There were seven to choose from, which I released in a folder so that people could pick which suited them best. Everyone who sent a part back within the time frame was included, regardless of their standard.”

Fans will also have the opportunity to create their own 10 Years remix to accompany the official remix by a famous, as-yet-unnamed act, when Daði makes the song’s individual stems available online. Last year, Hot Chip, one of Daði’s favourite bands, recorded the acclaimed, club-friendly remix of Think About Things after their guitarist Alex Doyle declared himself a Daði fan on Twitter.

Lyrically, 10 Years is a love song to Daði’s wife, Árný Fjóla, a member of Gagnamagnið, alongside one of his two sisters and three of their friends. ‘How does it keep getting better?’ he sings of their relationship.

“Ha, I actually don’t know the answer to that,” says Daði. “It’s why I ask the question in the song. We’ve been together for ten years and married since 2018.

“I checked with my wife that it was okay to write about her before I started on the lyrics. She has input on every song I make. I don’t send any music out until she hears it – her opinion is the most important to me, although sometimes I disagree.”

Think About Things was inspired by the couple’s daughter, now nearly two. Clearly family is a theme, although no decisions were made about the new song until Eurovision confirmed in mid-October that all of 2020’s entries would get to go again.

10 Years was written for the competition,” says Daði. “That’s important. I wouldn’t write a song for myself then try to make it Eurovision. Or write for Eurovision and, if it didn’t happen, turn it into a song for me. From the start, I have Gagnamagnið in mind.

“By the time I got to the twelfth demo, the concept had become clear. I knew I wanted to write about my life with my wife, that it had to be dramatic and start with strings. I even knew where we would use the wind machine on stage.”

But it’s a different Daði entering this year’s Eurovision to the unknown-outside-Iceland who couldn’t have foreseen the furore and global fame which Think About Things would bring.

“It’s definitely different, but I don’t feel any extra pressure,” he says. “I had as much to lose last year from my Icelandic audience. Yes, my audience is now on a bigger scale, but I’m as confident in 10 Years as I was with Think About Things.”

Has he heard the other entries? “Yes, Ukraine is my favourite, but maybe France the biggest threat.”

The son of part-time musicians who met in an Icelandic marching band – his mum on flute, his dad on drums – Daði took up music full time in his teens after ditching dreams to become an artist (he drew Donald Duck comic books as a kid) or a basketball player (he’s a striking 6’10”).

After a spell fronting a rock band with school friends (they covered Cream, Nirvana and The Darkness), he began making electronic music and moved to Berlin with his future wife to study production and audio engineering.

A Eurovision fan, he formed Gagnamagnið for fun to compete in the Icelandic heats for the contest in 2017. When the band secured second place, Daði resolved to re-enter as a serious contender and, in 2019, was chosen to represent Iceland with Think About Things.

The song found famous fans in Pink, Jennifer Garner, Russell Crowe and James Corden, while on TikTok its simple dance routine spread like wildfire. Think About Things was named Eurovision’s de facto winner when the contest was cancelled for the first time in its 64-year history.

Since the song exploded, Daði’s life has been almost all about Eurovision. In the past year, he has found time to release just two songs under his own name – Where We Wanna Be and Feel The Love, a collaboration with fellow Icelandic musician ÁSDÍS. He also charmed fans with much-demanded, tongue-in-cheek covers of songs from the Eurovision movie, The Story of Fire Saga, and played an acclaimed remote set for 2020’s Iceland Airwaves festival.

“I’ve never made as little music for myself and I’m excited to get back to that,” says Daði’. “My Eurovision years are coming to an end. I can’t wait to get to Rotterdam, then it’s back to being me. I have a UK tour in November and, fingers crossed, some summer festivals first.”

As for Gagnamagnið gigs? “There may be a few,” he teases. “Let’s see how the competition goes first.” Whether Daði takes home the Eurovision trophy or not, he has created an enviable platform to catapult him to the next phase of his career, and a ready-made audience eager to hear what he can create beyond the Eurovision realm.

Teenage Fanclub

Do 28 Apr 20:00 Einlass 19:00
Örtlicher Veranstalter Tickets auch an allen bekannten Vorverkaufsstellen verfügbar

Verlegetermin für den 03.12.2020 und 05.05.2021. Bereits gekaufte Tickets behalten Gültigkeit.

Jonathan Zelter

Fr 29 Apr 20:00 Einlass 19:00
Tickets Örtlicher Veranstalter Tickets auch an allen bekannten Vorverkaufsstellen verfügbar

Jonathan Zelter

Die Macht der Worte

Mit neuem Album im April & Mai 22 auf Deutschlandtournee

 

Popmusik in Deutschland verliert sich oft in Allgemeinplätzen und traut sich wenig. Jonathan Zelter, der junge Singer/Songwriter, zeigt, dass es auch anders geht. Mit seinem einzigartigen Mix aus persönlichen und politischen Themen, seiner Haltung und seinem besonderen Sound hat er einen ganz eigenen Platz in der Branche gefunden. Im April und Mai 2022 wird Jonathan seine Musik in Berlin, Hamburg, Leipzig, München, Stuttgart, Köln und Hannover präsentieren.

 

Jonathan Zelter braucht nicht viel, um einen Song zu schreiben, eigentlich nur einen Stift, ein Blatt Papier und ein Piano. Dazu kommt seine Stimme, deren warmes Timbre es versteht, den Zuhörer in den Bann zu ziehen. Bei ihm zeigt sich, worum es bei Popmusik gehen sollte: Poesie und Klang, die zusammen etwas in den Menschen bewegen. Jonathans Songs schaffen das mit beinahe spielerischer Leichtigkeit, ohne je profan zu wirken. Hinzu kommt, dass er keine Angst hat Stellung zu beziehen. Er selbst meint: “Wer eine Bühne betritt, hat auch Verantwortung. Ich möchte laut sein, Haltung zeigen und nicht einfach nur aushalten.“ Das zeigt auch der Titeltrack zu seinem neuen Album „2030“, eine Zukunftsvision, in der ein ungeborenes Kind seinen Papa zur jetzigen Gegenwart befragt. Dabei geht es um Krieg, Homophobie, Rassismus und Gewalt – Themen, die in Zukunft der Vergangenheit angehören sollten. Es ist kein einfacher Song, aber er tut gut.

 

Mit seiner Musik hat sich Jonathan Zelter bereits eine beachtliche Reichweite erspielt: über 12 Millionen Streams bei Spotify, mehr als 20 Millionen Klicks auf seine YouTube-Videos, unzählige Coverversionen seines Songs „Ein Teil von meinem Herzen“ sowie Auftritte in der ARD, im ZDF und bei RTL2. Sein drittes Album „2030“ hat der Wahlmannheimer sogar auf seinem eigenen Label herausgebracht – das zeigt, wie wichtig ihm persönliche und künstlerische Freiheit ist und sorgt dafür, dass seine Musik stets ganz nah bei ihm und den Fans bleibt.

 

2022 zieht es Jonathan Zelter endlich wieder auf die Bühne – ein Ort, der ihm so viel bedeutet.

 

Telekom / Samsung / Paypal Presale:
Mi. 16.06. – 10:00